Żeby praca z samochodem była dopuszczalna, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy razem z akumulatorem, gdzie znajduje się chemiczne źródło energii. Drugim będzie alternator lub, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, zapewniając jej dostępność w trakcie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Gdy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to również w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze zaopatrywanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, kiedy silnik będzie wyłączony, czy też też szybkość obrotowa wału korbowego jest nadmiernie niska, by uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach wolno odnaleźć na akumulator lifepo4 12v 100ah. Właśnie dlatego także w czasie rozruchu silnika jedynym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika oraz układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie wozu. Akumulator intensyfikuje także komfort w czasie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w aucie, gdy silnik jest wyłączony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz