Zewnętrzną część opony nazywamy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się otwarcie z podłożem, a zatem drogą, po której porusza się samochód. Tu gigantyczne znaczenie ma tak oznaczana wulkanizacja, w wyniku jakiej powstaje twarda guma (w wielu przypadkach jest to kauczuk) oraz to ta guma jest obowiązkowa również za osłonę czoła opony, jak i jej przyczepność na drodze. Jest to guma rzeźbiona rowkami o przeróżnym wzorze oraz przenigdy powierzchnia ta w wypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co istotne mamy parę typów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeżeli chcesz wymienić pony, wstąp na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Ma prawo to być albowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wówczas opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach i autostradach bardzo dobre są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najlepiej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz